вівторок, 17 листопада 2015 р.

Тема.  «Життя без конфлікту»
 Мета: діти повинні засвоїти суть понять «суперечка», «конфлікт», «конфліктна ситуація»; діти повинні засвоїти правила попередження конфліктів; розвиток умінь аналізувати конфліктні ситуації та вирішувати конфлікти. Виховувати повагу до людей які їх оточують.


Обладнання: малюнки, тести.
Форма проведення: година спілкування.
Хід проведення
І.  Вступна частина
1. Організаційний момент.
Привітання . Перевірка готовності до заняття.
2. Повідомлення теми та мети заняття.
Тема нашого сьогоднішнього заняття звучить «Життя без конфлікту». Немає жодної людини у світі яка не потрапляла в конфліктні ситуації. Це природно , та потрібно розуміти , що конфлікти за своєю суттю та природою різні. Деякі конфлікти та суперечки люди розв’язують цивілізовано, та буває так , що суперечки призводять до грубощів та сили. Тому ми повинні навчитися розв’язувати суперечки мирним шляхом, не причиняючи людям які нас оточують болю. Наш обов’язок по життю не провокувати конфліктні ситуації та всіляко уникати їх, вміти вести себе достойно вразі потрапляння в конфлікт.
3.Актуалізація пізнавальної діяльності.
Питання.
1.     Чи є на вашу думку різниця між поняттями «конфлікт» та «суперечка»?
2.     Якими іншими словами можна замінити слова «конфлікт» та «суперечка»?
3.     Як ви думаєте чи може людина за життя ні з ким не конфліктувати та сваритись?
Справді немає жодної людини яка може сказати , що за свого життя вона не пережила жодного конфлікту. Скільки людей стільки думок і кожна людина вправі їх відстоювати тому суперечки та 5конфлікти – це частина нашого життя нам потрібно засвоїти лише одне – вміння вести дискусію цивілізованим способом.
4.Мотивація пізнавальної діяльності.
Бесіда.
Обговорення питань
1.     Чи доводилося вам потрапляти в конфліктну ситуацію?
2.     З якими людьми ви найчастіше конфліктуєте? Чому?
3.     Що найчастіше є для вас причиною конфлікту?
4.     Чи можна вирішити конфлікт, не утискаючи права та почуття гідності всіх людей, задіяних у конфлікті?
ІІ. Основна частина.
Вихователь.
Суперечка — це словесне змагання, обговорення чого-небудь, у якому кожен відстоює свою думку. У людей існують суперечності в поглядах, переконаннях, відношенні до інформації, знань, умінь, способах досягнення мети й інше.
Конфлікт — процес різкого загострення суперечності та боротьби сторін у вирішенні проблеми, що має особисту значущість для кожного з учасників.
Для виникнення конфлікту необхідні:
·        наявність проблеми (суперечності);
·        конфліктна ситуація (ситуація протиборства сторін);
·        учасники конфлікту.
Правила поведінки для конфліктних людей (мозковий штурм):
·        не прагніть домінувати, наперекір усьому;
·        будьте принципові, але не боріться заради принципу;
·        пам’ятаєте, що бути прямолінійним добре, але не завжди;
·        частіше всміхайтеся;
·        у всьому треба знати міру;
·        казати правду теж треба вміючи;
·        будьте справедливими і терпимими до людей;
·        не проявляйте ініціативу там, де її не потребують;
·        демонструйте витримку.
Правила запобігання конфліктам (робота в групах):
·        не говоріть відразу зі знервованою людиною;намагайтеся поглянути на проблему очима опонента, намагайтеся «поставити себе на його місце»;
·        не приховуйте гарного ставлення до людей і частіше висловлюйте схвалення своїм товаришам;
·        умійте змусити себе мовчати, коли вас зачіпають у дрібній сварці, будьте вище за дріб’язкові розбирання!

Аналіз конфліктної ситуації
Учасникам пропонується проаналізувати запропоновані конфліктні ситуації.
Хто бере участь у конфлікті? Що є головним протиріччям?
Яка мета вашого опонента? Яка ваша мета в конфлікті?
Зіставте цю мету з вашими життєвими цінностями: чи варто наполягати на своєму, може, це неважливо для вас?
Які позитивні риси вашого опонента, його негативні риси?
Визначте ціннісну альтернативу: що важливіше, виграти в цьому конфлікті і втратити щось важливе для вас або краще не наполягати на своєму, але зберегти найбільш значуще для вас у стосунках із цією людиною?
Якими методами вирішуватимете конфлікт?
Проаналізуйте наслідки вирішення конфлікту в перспективі.
Шляхи вирішення конфлікту (ознайомлення з пам’яткою):
·        беріть ініціативу у свої руки, це дасть вам шанс самому визначати тактику вирішення конфлікту;
·        ведіть доброзичливу розмову з опонентом, умійте вислухати;
·        пропонуйте ряд розв’язань конфлікту, підкреслюйте вашу зацікавленість у рішенні, вигідному обом сторонам;
·        не висловлюйте негативних думок на адресу опонента;
·        будьте спокійні, впевнені в собі.
·        Тест «Оцінка власної поведінки в конфліктній ситуації»
·        Необхідно щиро відповісти на питання «Як ви зазвичай поводитеся в конфліктній ситуації або суперечці?». Якщо вам властива та або інша поведінка, поставте відповідну кількість балів після кожного номера відповіді, що характеризує певний стиль поведінки.
Якщо так само ви поводитеся:
·        часто — 3 бали;
·        інколи — 2 бали;
·        зрідка — 1 бал.
Варіанти відповідей:
·        1. Погрожую або б’юся.
·        2. Прагну врахувати точку зору опонента, приймаю як свою.
·        3. Шукаю компроміси.
·        4. Допускаю, що не правий, навіть якщо не можу повірити в це остаточно.
·        5. Уникаю супротивника.
·        6. Бажаю, незважаючи ні на що, досягти своєїмети.
·        7. Намагаюся з’ясувати, з чим я згоден, а з чим — категорично ні.
·        8. Іду на компроміс.
·        9. Здаюся.
·        10. Змінюю тему.
·        11. Наполегливо повторюю одну думку, поки не досягну свого.
·        12. Намагаюся знайти джерело конфлікту, зрозуміти, з чого все почалося.
·        13. Трішки поступлюся і підштовхну цим до поступок опонента.
·        14. Пропоную мир.
·        15. Намагаюся обернути все на жарт.
·        Обробка результатів тесту
·        Тип А — сума балів під номерами 1, 6, 11.
·        Тип Б — 2 + 7 + 12.
·        Тип В — 3 + 8 + 13.
·        Тип Г — 4 + 9 + 14.
·        Тип Д — 5 + 10 + 15.

·        «А» — жорсткий тип вирішення конфліктів і суперечок. Ви до останнього стоїте на своєму, захищаючи свою позицію. Ви прагнете виграти, незважаючи ні на що. Це тип людини, яка завжди має рацію.
·        «Б» — це демократичний стиль. Ви дотримуєтеся думки, що завжди можна домовитися. Під час суперечки намагаєтеся запропонувати альтернативу, шукаєте рішення, які задовольнили б обидва боки.
·        «В» — компромісний стиль. Із самого початку ви згодні на компроміс.
·        «Г» — м’який стиль. Свого опонента ви «знищуєте» добротою. З готовністю встаєте на його бік, відмовляючись від своєї точки зору.
·        «Д» — стиль утечі. Ваше кредо — вчасно піти. Ви прагнете не загострювати ситуації, не доводити конфлікт до відкритого зіткнення.
ІІІ. Заключна частина.
Запитання.
1.     Який найголовніший урок  ви винесли для себе?
2.     Чи можна вважати вміння уникати конфліктні ситуації прерогативою мудрої людини?

(Відповіді дітей)

Немає коментарів:

Дописати коментар