понеділок, 23 листопада 2015 р.

Тема. Володимир Великий

Мета: висвітлити життя та діяльності князя Володимира Святославича довести, що Київська Русь стала в Х-ХІ ст. найбільш розвиненою й великою державою Європи; розвиваючи історико - аналітичне мислення учнів, поглибити розуміння ними державотворчих процесів, основ внутрішньої й зовнішньої політики; навчати учнів блокувати матеріал у текстові таблиці, працювати з історичними джерелами й картою, давати характеристику державним діячам; виховувати в учнів почуття гордості за історичне минуле України.


Обладнання: підручник, карта, картки із текстм.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.
Ø Показати на карті, які площі охоплювала територія Київської Русі.
Ø Які країни були сусідами Київської Русі?
Ø Який лад панував у більшості держав Європи?
Ø На які стани ділилось феодальне суспільство Європи?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Учитель. На сьогоднішньому вроці ми познайомимося ще з одним князем Київської держави - Володимиром, і він теж мав своє призьвісько, навіть три - Володимира народ "охрестив" Ясним (Червоним, Красним) Сонечком, церква - Святим, історики - Великим.

              ІV. Спроийняттята усвідомлення начального матеріалу.
1.     Завершення формування території Русі – України.
Розповідь вчителя.
- Після смерті Святослава в 972 році між його 7-ма синами розпочалась міжусобна боротьба за владу.
Запитання.
Пригадайте, що таке міжусобна боротьба?
Старший син Ярополк пішов війною на Олега, захопив древлянську землю. Згодом захопив Новгород, де сидів Володимир. Володимир зібрав військо, відвоював Новгород і пішов на Київ. А в 980 році став єдиновладним князем Русі.


Робота з контурною картою.
Увага! Завдання: за моїм словесним описом позначте на контурній карті кордони Київської Русі. Отже, кордони Київської Русі простягались від Дністра, Закарпаття на заході до Оки та Волги на сході, від Чудського, Ладожзького озер на півночі до Причорномор'я та Приазов'я на півдні. Загальна площа держави досягала 800 тис. км квадратних.
Давайте звернемо увагу на портрет князя й послухаємо опис зовнішності Володимира із книги А.Ладинського "Як пав Херсонес".

2.     Утвердження християнства  як державної релігії.
Розповідь вчителя.
Фрагмент їз «Повісті временних літ» про вибір князем Володимиром віри.
Запитання
Чому насправді перед Володимиром не стояло питання вибору віри, а запровадження християнства як державної релігії було очевидним?
Робота з історичним джерелом та художнім текстом
Ваше завдання проаналізувати фрагмент документа та описати процес запровадження християнства і порівняти їх (додаток)
Запитання
·        У якому фрагменті автор більш реалістично передає психологічну атмосферу хрещення русичів? Чому?
·        Чому Нестор Літописець возвеличує прийняттяхристиянства як державної релігії?
·        Як ви вважаєте, чому жоден із Володимирових попередників не наважився на такий рішучий крок?

3.     Внутрішня і зовнішня політика князя.
Робота з таблицею
Завдання. Слухаючи розповідь заповніть таблицю.

Внутрішння і зовнішня політика
Володимира Святославича
Заходи у внутрішній
політиці
Заходи у зовнішній
політиці
















V.  Узагальнення та систематизація навчального матеріалу
Запитання та завдання
1.     Як здійснювалося теротиріальне нарощування Русі – України за князя Володимира?
2.     Проаналізуйте заходи,що були здійснені для захисту кордонів держави?
3.     Які реформи здійснено Володимиром?
4.     Історики визначають, що запровадження християнства мало для Русіважливе значення. Яке сама?

. Підбиття підсумків
Завдання
Охарактеризуйте князя Володимира як людину та державного діяча, наведіть відповідні аргументи.

VІІ.  Повідомлення домашнього завдання
1.     Опрацювати відповідний параграф підручника

2.     Підготувати розповідь на тему «Порівняльна характеристика державотворчих заходів київських князів (від Олега до Володимира)

Немає коментарів:

Дописати коментар