вівторок, 17 листопада 2015 р.

    Тема: «Що таке порядність?»
      Мета: формувати в підростаючого покоління моральні чесноти,шляхетність,почуття милосердя,виховувати морально-етичні норми життя. закріплювати уявлення дітей про такі етичні норми як обов'язок і відповідальність, дисципліна і т. ін.; вчити відповідально ставитися до навчання, виконувати доручення; привчати цінувати своє слово; розвивати вміння аналізувати свої вчинки; виконувати почуття правової самосвідомості.


Обладнання: картки із завданнями, малюнки.
Форма роботи : Анкета думок.

Хід заняття
І. Вступна частина.
1.  Організаційний момент.
Привітання.
Перевірити готовність дітей до роботи.
2.Повідомлення теми та мети заходу.
Тема нашого заняття «Що таке порядність?». Тема є доволі актуальною оскільки в нашому суспільстві все частіше можна почути про непорядні вчинки скоєні людьми незалежно від статусу та положення в суспільстві, а це свідчить ,що люди починають забувати про таку моральну складову як порядність. Тому обов’язком кожного з нас є дотримання норм порядності в стосунках з людьми.
3.Актуалізація опорних знань.
Завдання.
- Назвіть приклади порядної поведінки.
- Яке місце порядність займає у вашому житті?


4. Мотивація пізнавальної діяльності.
Вихователь. Людина - найчутливіша істота на Землі. Її думки, почуття, стан душі й досі залишаються загадкою. Хтось з письменників сказав такі слова: «Усі ми до тих пір люди, поки хочемо стати кращими». Дійсно, не знайдеться такої людини в світі, яка б не намагалася стати кращою, забезпечити гідні умови для свого існування.
Кожен з нас повинен мати такі риси характеру, як людяність, порядність. Це елементарні риси, що стають особистим моральним багатством людини. Дати точне визначення позитивної чи негативної особистості неможливо, бо кожен є індивідуальністю, єдиним у світі.
Робити добро іншим — обов'язок будь-якої людини. Бо, здійснюючи добрі вчинки, вона возвеличує себе у власних очах. «Роби добро, та не чекай винагороди, ані результатів. Йди далі і знову чини добро»,— цим принципом повинен керуватися кожен з нас.
Відомий педагог В. Сухомлинський відзначав: «Перевіряйте свої вчинки свідомістю: чи не чините ви зла, незгод людям своїми вчинками. Робіть так, щоб людям, що вас оточують, було б краще...».
Таким чином, кожне бажання, слово, дію необхідно зважувати, щоб виступати добротворцем по відношенню до оточуючих.

ІІ. Основна частина.
Вихователь.Що ж таке  порядність? В чому полягає їі суть? Це питання досліджував наш експерт …
(Слово експерта)
Експерт . Порядність — моральна якість людини. Порядна людина завжди дотримується своїх обіцянок і не завдає умисної шкоди оточуючим.
Порядність як моральна якість є категорією етики і входить у ширше поняття етичного добра.
Порядність  це почуття і усвідомлення людиною (людністю) причетності та відповідальності стосовно долі інших людей.
     У кожному конкретному випадку це поняття визначає зміст певних вчинків через протиставлення порядності і не­порядності. При цьому критеріями слугують суспільні нор­ми оцінки людських дій. Порядна людина є безпосереднім носієм та суб'єктом загальних суспільних цінностей — доб­ра, краси, правди, виявляє себе гідною, достойною, чесною. Як правило, людську порядність вбачають у конкретних по­зитивних вчинках: відповідальності за долю інших людей, особистій причетності до суспільного життя.
      Основою порядності людини є її здатність усвідомлювати суспільство як непересічну умову свого існування, тобто най­вищу цінність життя. Тому людська порядність обов'язково відбиває життєву, творчу позицію особи — безпосереднього суб'єкта суспільного життя. І навпаки, непорядна людина являє собою руйнівну силу і для суспільства, і для самої себе.
     Зрозуміло, далеко не кожна людина досягла такого інте­лектуального розвитку, що    спроможна розуміти та відчувати суспільство як головну умову свого буття. Порядність здебіль­шого пов'язана з певним рівнем розвитку розумових здібно­стей, бо потребує уявлення про таку причину власного буття, яку можна усвідомити лише за допомогою мислення. Достатній рівень розвитку мислення та розумових здібностей для осягнення властивостей буття визначають як інтелігентність.
Запитання.
1.                    Що таке порядність?
2.                    Назвіть критерії порядності.
3.                    Чи згодні ви з тим , що порядна людина – творець, а непорядна – руйнівник.
Вихователь. Людина - найчутливіша істота на Землі. Її думки, почуття, стан душі й досі залишаються загадкою. Хтось з письменників сказав такі слова: «Усі ми до тих пір люди, поки хочемо стати кращими». Дійсно, не знайдеться такої людини в світі, яка б не намагалася стати кращою, забезпечити гідні умови для свого існування.Кожен з нас повинен мати такі риси характеру, як людяність, порядність. Це елементарні риси, що стають особистим моральним багатством людини. Дати точне визначення позитивної чи негативної особистості неможливо, бо кожен є індивідуальністю, єдиним у світі.
      Робити добро іншим — обов'язок будь-якої людини. Бо, здійснюючи добрі вчинки, вона возвеличує себе у власних очах. «Роби добро, та не чекай винагороди, ані результатів. Йди далі і знову чини добро»,— цим принципом повинен керуватися кожен з нас.
Відомий педагог В. Сухомлинський відзначав: «Перевіряйте свої вчинки свідомістю: чи не чините ви зла, незгод людям своїми вчинками. Робіть так, щоб людям, що вас оточують, було б краще...».
Таким чином, кожне бажання, слово, дію необхідно зважувати, щоб виступати добротворцем по відношенню до оточуючих.
 Зрозуміло, що порядність — це одна із гарних рис людини. Добре, коли людина є порядною. Але, що це таке — порядна людина? Якою вона повинна бути? Чому одну людину ми називаємо порядною, а іншу — непорядною?  Чи існують вікові та соціальні обмеження?
  Орієнтовні відповіді дітей.  Мені здається, що порядність не залежить від віку чи освіти людини. Порядним може бути і маленький хлопчик, і дорослий академік, і старий дідусь.  Порядна людина ніколи не зможе образити, відштовхнути, ударити іншу людину. Вона не залишить у біді, вона не допустить несправедливості. Порядну людину не треба кликати і просити допомогти, вона сама поспішить на допомогу. Порядна людина є сміливою. Така людина зможе висловити свою точку зору, якщо навіть вона не збігається із думкою оточуючих. Порядна людина вміє сказати негіднику і хаму правду в очі. І все це порядна людина зробить, не чекаючи винагороди, подяки, похвали. Просто така поведінка притаманна їй, і інакше себе поводити вона не може. 
Саме таку людину я вважаю порядною.
 
Вихователь . Перегляньте будь-ласка малюнки які знаходяться у вас на партах і поясніть де люди вчинили порядно, а де повели себе непорядно. Поясніть.
Відповіді дітей.

Фізкульт хвилинка
Раз, два – всі присіли,
Присісти.
Потім вгору підлетіли.
Підстрибнути.
Три, чотири - нахилились,
Нахиляння тулуба вперед.
Із струмочка гарно вмились.
Імітація умивання.
П'ять, шість – всі веселі
Крутимось на каруселі,
Покрутитися навколо себе.
Сім, вісім - в потяг сіли,
Ніжками затупотіли.
Затупотіти ногами.
Дев'ять, десять - відпочили
І за парти дружно сіли.


Вихователь. Давайте разом спробуємо заповнити таблицю «Якості порядної та непорядної людини»
Порядна людина
Непорядна людина
Добра, відверта, чесна, ввічлива, скромна, стримана, привітна, чуйна та ін.
Зла, жорстока, скупа, брехлива, ненадійна та ін.

Вихователь.  А зараз я пропоную вам,захистити свої ідеї. Ви отримуєте картки із афоризмами відомих мислителів . У вас є 2-3 хвилини для обговорення ,а потом необхідно пояснити  як ви їх зрозуміли.
 Технологія «Захист ідеї»
Робота проводиться в парах. Роздаються картки з афоризмами видатних мислителів в яких йдеться про критерії порядності. 2-3 хвилини йде обговорення, потім діти зачитують висловлення, пояснюють, як їх розуміють.
Конец формы
Начало формы
Конец формы
Начало формы
Конец формы
Начало формы
Конец формы
Начало формы
Конец формы
Начало формы
Краще будь простий та чесний, чим розумний і брехливий.
Найбільша образа, яку можна заподіяти чесній людині, - це запідозрити його в нечесному.
Конец формы
Начало формы
Начало формы
Конец формы
Начало формы
Конец формы
Начало формы
Мені приємно, коли мене називають чесною людиною.
Начало формы
Конец формы
Начало формы
Конец формы
Начало формы
Конец формы
Начало формы
Ось би порядність та в порядок речей!
Конец формы
Начало формы
Конец формы
Начало формы
Конец формы
Начало формы
Конец формы
Начало формы
У цьому і буде мені користь - зберігати в собі людину чесну.
Конец формы
Начало формы
Конец формы
Начало формы
Конец формы
Начало формы
Конец формы
Начало формы
Щирість - джерело всякої геніальності.

Вихователь. Робота над оповіданням «Федько халамидник» 
В основі твору лежить конфлікт, який трапився в дитячому середовищі: через непорядну поведінку одного хлопчика помер інший, але подібна ситуація могла б статися й серед дорослих. На «дитячому» матеріалі письменник порушує далеко не дитячі проблеми вірності в дружбі й товаришуванні, порядності. Ці проблеми автор розкриває через два центральні образи оповідання - Федька й Толі, через майстерний аналіз їхньої психології та вчинків. Федько й Толя в оповіданні протиставлені. Ваше завдання дати характеристику головним героям та зробити висновок про те , що хотів сказати нам автор.
               Запитання.
-                   Дайте характеристику головним дійовим особам.
-                   Які риси людини змалював автор.
-     Яким на вашу думку виросте Толик?
         -     Чи варті такі жертви з боку Федька?

ІІІ. Заключна частина.
Запитання .
1.                    Як ви вважаєте чи легко бути по життю порядною людиною?
2.                    Що корисного в життя людини може принести порядність?
3.                    Чи готові ви стати порядними заради ближніх, для того аби зробити світ кращим?

Вихователь. Неможливо стати порядною людиною без кропіткої роботи над собою. Важливо контролювати не тільки свої вчинки, а й думки. Щоб не рахуватися, а дійсно бути порядною, потрібно намагатися привносити в світ любов, творення, гармонію, трепетно ​​уберігаючи його від негативу. Але хіба на нашій планеті можуть жити абсолютно безгрішні, ідеальні люди?
Напевно, справжня порядність  полягає в тому, щоб жити своїм розумом, своїм власним серцем, а не нав'язаними стереотипами, оскільки не можна бути чесним з оточуючими, якщо знаходишся не в ладу з самим собою.Конец формыНачало формыКонец форНачало формы
Конец формы
Начало формы


Немає коментарів:

Дописати коментар