вівторок, 17 листопада 2015 р.

Тема : Я – громадянин України.
Мета:
 систематизувати знання учнів про моральні норми та правила життя в суспільстві; перевірити засвоєння основних морально – етичних та правових понять; розвивати пізнавальні здібності, правознавчий світогляд; удосконалювати навички роботи в групах; виховувати справжніх громадян. 

Форма проведення: ігровий турнір
Оформлення дошки:
 ватман для запису результатів, карта України, епіграф.
Обладнання: книжкова виставка з теми заходу, прапор, герб України,
 малюнки про права дитини, сертифікат «Я – громадянин України»

Не питай, що може зробити для тебе держава,
а запитай себе, що ти можеш зробити для неї.
(Джон Кеннеді)

Хід заняття
І. Вступна частина
1. Привітання. Перевірка готовності до роботи.
2. Повідомлення теми та мети заходу. Сьогодні тема виховної години «Я – громадянин України», який ми проведемо у вигляді змагання між двома командами, адже для того щоб стати повноправним громадянином держави потрібно проявити свій хист та вміння, показати знання свого минулого, не дарма український поет Максим Рильський казав «Хто не знає свого минулого, той не вартий свого майбутнього. Хто не шанує видатних людей свого народу, той сам не годен пошани».
Мотивація пізнавальної діяльності.
Звучить «Пісня про Вкраїну»
Вихователь. Україна! Перед нами постають безкраї пшеничні лани, блакитне небо, могутня річка Дніпро, перші князі Київської Русі, визольна війна під проводом Богдана Хмельницького, перший президент української народної республіки Михайло Грушевський. Усе це українські образи утворені століттями, наша з вами історія. У кожного народу свій шлях розвитку, свій шлях до щастя, до самовизначення. Для українського народу він був довгим і тернистим.
Україно! Україно! Серце моє, ненько.
Як згадаю твою долю, заплаче серденько.
(Т. Г. Шевченко)
В народі кажуть, що без минулого, немає майбутнього.
Україна має героїчну історію. Це історія мужнього народу, що віками боровся засвою волю, щастя, свідками чого є високі в степу могили, обеліски та прекрасна на весь світ народна пісня.
Запитання.
1.     Чи можна вважати борців за свободу та незалежність справжніми громадянами?
2.     Чи вважаєте ви себе достойними громадянами майбутньої України?
ІІ. Основна частина.
Саме вам, сьогоднішнім школярам, будувати своє майбутнє, саме від вас буде залежати, яким воно буде, якою буде наша держава в майбутньому.
Сьогодні ми з вами перевіримо та поглибимо ваші знання, отримані на уроках історії, етики, мови та літератури.
Отож, розпочнемо нашу гру:
Конкурс 1 «Презентація» ( не оцінюється):
У відповідності до сьогоднішньої теми виховного заходу дайте назви своїм командам, намалюйте емблему команди, придумайте девіз.
Вчитель. А тепер заглянемо в минуле за допомогою наступного конкурсу
Конкурс 2 «Історичний експрес» ( 1 бал):
1. Основний закон України – це … (Конституція).
2. Автор книги «Кобзар» (Т.Шевченко).
3. Главою нашої держави є … (Президент).
4. Князь, який запровадив християнство у Київській Русі? (Володимир Великий).
5. Слово декларація означає … (Заява, оголошення).
6. У дні державних свят його вивішують на будівлях. Це … (Державний прапор).
7. День Конституції ми святкуємо … (28 червня).
8. Перший збірник законів у Київській Русі - це… («Руська правда»)
9. Автором першої в історії українського народу конституції був … (Пилип Орлик).
10. Угода, міжнародний договір із певних питань – це … (конвенція)
11. Гербом України є … (Тризуб)
12. Величальна пісня, що лунає під час урочистих зібрань і великих свят, називається … (гімн)
Вихователь. Американський філософ Луї Брайде сказав: «Єдиний титул у нашому демократичному суспільстві є вищим за титул президента – це титул громадянина».
Давайте з вами заглянемо в майбутнє і уявимо, що в нашій державі живуть ідеальні громадяни, якими якостями вони повинні бути наділені
Конкурс 3 «Аукціон» (3 бали за перемогу)
Яка з команд назве більше якостей ідеального громадянина та і перемагає. Запис робиться на стікерах вирізаних у формі людини та вивішуються на карті України.
Вихователь. Ось ми з вами заповнили нашу Україну ідеальними громадянами, які вже незабаром будуть її прославляти своїми вчинками. У мене також є слова, які можуть охарактеризувати ідеального громадянина, але до них потрапили зайві.
Конкурс 4 «Зайве поняття» ( 2 бали за правильну відповідь) 
1. Доброта, повага, боягузтво, колективізм.
2. Витримка, користолюбство, довіра, ввічливість.
3. Грубість, милосердя, толерантність, самовладання.
4. Працелюбність, совість, активність, лицемірство
А тепер давайте перевіримо чи знайомі вам терміни, які ви витягнете з нашої чарівної бочки.
Конкурс 5 «Розумова бочка» ( 2 бали за правильне визначення)
Кожна команда дістає слово і повинна пояснити його значення:
1. Патріотизм
2. Альтруїзм
3. Гуманізм
4. Толерантність
Вчитель. Кожен громадянин має права та обов’язки, давайте пригадаємо основні права дитини за допомогою наступного конкурсу.
Конкурсу 5 «Чи знаєте ви свої права?» ( 2 бали за вгадану картинку)
Учитель показує малюнки (додаток) про права дитини із Конвенції прав дитини. Діти повинні сказати, яке право зображено. І на завершення кожна з команд дома підготували вірш про нашу державу Україну ( не оцінюється).
Любіть Україну
Любіть Україну, як сонце, любіть,
як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радості мить,
любіть у годину негоди.
Любіть Україну у сні й наяву,
вишневу свою Україну,
красу її, вічно живу і нову,
і мову її солов’їну.
Між братніх народів, мов садом рясним,
сіяє вона над віками…
Любіть Україну всім серцем своїм
і всіма своїми ділами.
Для нас вона в світі єдина, одна
в просторів солодкому чарі…
Вона у зірках, і у вербах вона,
і в кожному серця ударі
В.Сосюра

Я – УКРАЇНКА
Я – українка!
Горджуся й радію,
Що рідною мовою
Я володію,
Шевченковим словом
Умію писати
Слова мелодійні
І вірші складати.
Я – українка!
Живу в Україні,
На вільній, єдиній
Моїй Батьківщині,
Де все мені в радість:
Ліси і садки.
Озера й річки,
І глибокі ставки,
Лани неосяжні,
І гори, й долини,
Цвіт білосніжний
У лузі калини.
В душі моїй солодко
Грає сопілка,
Бо я з України,
Бо я – українка!
О. Василенко

ІІІ. Заключна частина.
 Треба вірити, що прийде час, коли наше життя наповниться щастям, спокоєм, теплом, хлібом і квітами, сподіваннями і радістю, пра¬цею і відпочинком — тим, що робить життя людським. Щоб кожен з гордістю міг сказати;
«Я — громадянин України!».
Для цього сьогодні потрібно головне — впевненість в силах народу і своїх власних, дружня робота і віра в її успіх, у майбутнє України.
Нема життя без України, бо Україна -— це доля, яка випадає раз на віку,
бо Україна — це мати, яку не вибирають як і долю, бо Україна — це піс¬-
ня, яка вічна на цій Землі.   
 
Сьогодні найкраще себе проявила команда ________________. Але всі учасники були активними і, як нагороду, отримують сертифікат «Громадянин України», де записані основні принципи громадянства в законодавстві України.



Немає коментарів:

Дописати коментар